Termomodernizacja budynku Państwowej Straży Rybackiej w Białobrzegach, gm. Nieporęt
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: KW.201.2.2013. Nazwa zadania: "Termomodernizacja budynku Państwowej Straży Rybackiej w Białobrzegach, gm. Nieporęt".
Odpowiedzi na pytania dot. SIWZ
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 z późn. zm.) Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Rybackiej w Warszawie informuje, iż wpłynęły pytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiamy treść zapytań i odpowiedzi na pytania.
PYTANIE 1
Witam proszę o ustalenie terminu wizji lokalnej budynku Państwowej Straży Rybackiej w Białobrzegach.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej budynku Państwowej Straży Rybackiej w Białobrzegach przy ul. Wczasowej 16B, gm. Nieporęt na dzień 28.08.2013 r. godzina 1730.
PYTANIE 2
Jaką metodę należy zastosować przy umacnianiu nabrzeża betonowego?
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający oczekuje wykonania umocnienia nabrzeża jako oczepu żelbetowego na ściankach Larsena.
PYTANIE 3
Czy Zamawiający dopuszcza montaż ogrodzenia na istniejącym fundamencie?
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający dopuszcza wykorzystanie istniejącego fundamentu ogrodzenia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wskazania miejsc, gdzie konieczne będzie wykonanie nowego fundamentu ogrodzenia ze względu na stan techniczny. W takim przypadku nowy fundament należy wykonać na odcinku prostym od najbliższego załamania linii ogrodzenia do następnego załamania linii ogrodzenia. Nie dopuszcza się wykonywania nowego fundamentu ogrodzenia pomiędzy sąsiednimi słupkami.
PYTANIE 4
Czy murki oporowe są do rozebrania, czy naprawy ?
ODPOWIEDŹ:
Murki oporowe są do naprawy.
PYTANIE 5
Czy schody zewnętrzne mogą być z kostki betonowej ?
ODPOWIEDŹ:
Nie, schody zewnętrzne mają być wykonane z betonu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej.
KW.201.2.2013
Warszawa: Termomodernizacja budynku Państwowej Straży Rybackiej w Białobrzegach, gm. Nieporęt
Numer ogłoszenia: 331060 - 2013; data zamieszczenia: 16.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Rybackiej w Warszawie , ul. Żółkiewskiego 17, 05-075 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 7739460, faks 022 7739461.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.psr.waw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynku Państwowej Straży Rybackiej w Białobrzegach, gm. Nieporęt.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem Zamówienia jest termomodernizacja budynku Państwowej Straży Rybackiej w Białobrzegach, gm. Nieporęt. Zakres robót obejmuje remont budynku, remont podjazdu do nabrzeża i remont pochylni do wodowania łodzi, wraz z remontem zewnętrznych schodów i murków oporowych od strony ul. Wczasowej..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.61.10-8, 45.30.00.00-0, 45.32.10.00-3, 45.33.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie dotyczy
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku wiedzy i doświadczenia musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał lub wykonuje należycie przynajmniej dwie roboty budowlane w zakresie objętym Przedmiotem Zamówienia za kwotę nie mniejszą niż dwieście tysięcy złotych z podatkiem VAT każda.
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie dotyczy
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie dotyczy
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zamawiający nie wymaga innych dokumentów niż opisane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i wymienionych w pkt. III.4 lub w pkt. III.5.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej Umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie i w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: 1) w przypadku niemożności dokonania z odpowiednimi jednostkami uzgodnień lub uzyskania opinii bądź decyzji do części Przedmiotu Zamówienia lub całości Przedmiotu Zamówienia, skutkiem, czego nie będzie możliwe wykonanie części lub całości Przedmiotu Zamówienia, 2) zmiany wynikającej z konieczności wykonania robót zamiennych, 3) przedłużających się terminów dostaw podstawowych elementów danego układu. Termin realizacji Przedmiotu Umowy może zostać przesunięty tylko w przypadku udokumentowania opóźnienia zamówionych materiałów, 4) zmiany wynikającej z niekorzystnych warunków pogodowych, mających wpływ na technologię wykonywania prac, w przypadku wpisania przez osobę uprawnioną przez Zamawiającego do wewnętrznego dziennika budowy Inwestycji informacji o zaistnieniu takich okoliczności, 5) zmiany terminów i wysokości wynagrodzenia określonych w Umowie, wynikających ze zmian, o których mowa w pkt 1) - 4).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.psr.waw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 05-075 Warszawa Wesoła, ul. Żółkiewskiego 17.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.08.2013 godzina 09:45, miejsce: Siedziba Zamawiającego.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zadanie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Numer sprawy: KW.201.2.2013
Warszawa, 2013-08-30
ZAWIADOMIENIE
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: KW.201.2.2013. Nazwa zadania: „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU PAŃSTWOWEJ STRAŻY RYBACKIEJ W BIAŁOBRZEGACH, gm. NIEPORĘT”
1. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez wykonawcę:
Artex Świtek Artur
25-606 Kielce, ul. Jagiellońska 44/26
Uzasadnienie wyboru:
Firma Artex Świtek Artur złożyła najtańszą ofertę, która spełniła wszystkie wymagania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zgodnie z kryteriami oceny ofert oraz zasadami ich oceny przyjętymi w SIWZ jedynym kryterium oceny ofert jest cena brutto. Została wybrana oferta najtańsza.
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny
W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
Nr oferty | Nazwa i adres Wykonawcy | Cena oferty brutto (zł) | Kolejność ofert wg kryterium cena | Uwagi |
1. | P.P.H.U. Lampion Andrzej Wilkowski 05-140 Serock ul. Ogrodowa 31 |
357 930,00 | - | Oferta podlega odrzuceniu na podst. art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie odpowiada ona treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia |
2. |
Artex Świtek Artur |
337 626,08 | Oferta najkorzystniejsza | - |
3. | Nobile Polska Sp. z o.o. ul. Rumiana 55/57 lok.1 02-945 Warszawa |
399 750,00 | Oferta druga w kolejności | - |
2. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje o odrzuceniu z udziału w postępowaniu oferty:
Odrzucono ofertę firmy P.P.H.U. Lampion Andrzej Wilkowski.
Ofertę odrzucono na podst. art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie odpowiadała ona treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wykonawca zobowiązany był załączyć do oferty dokumenty potwierdzające, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał lub wykonuje należycie przynajmniej 2 (dwie) roboty budowlane w zakresie objętym Przedmiotem Zamówienia za kwotę nie mniejszą niż 200 000 (dwieście tysięcy) złotych z podatkiem VAT każda. Firma P.P.H.U. Lampion Andrzej Wilkowski nie spełniła tego warunku.
3. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.
4. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 4) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że podpisanie umowy możliwe będzie po dopełnieniu wszelkich formalności po upływie terminu wynikającego z ustawy Prawo zamówień publicznych.
O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi wybranego wykonawcę.
Środki ochrony prawnej
Od niniejszej decyzji Zamawiającego, Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej (Odwołanie, Skarga do Sądu) wobec czynności:
- wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia;
- odrzucenia oferty wykonawcy
W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.
Informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej", art. od 179 do 198g (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm).
Robert Kucyk – komendant wojewódzki
Państwowej Straży Rybackiej w Warszawie
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia Załącznik nr 1 do SIWZ STWiORB. Załącznik nr 2 do SIWZ - formularz ofertowy. Załącznik nr 3 do SIWZ - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia. Załącznik nr 4 do SIWZ - wykaz usług. Załącznik nr 5 do SIWZ - lista podmiotów. Załącznik nr 6 do SIWZ - wzór umowy. Załącznik nr 7 do SIWZ - przedmiar robót, str. 1. Załącznik nr 7 do SIWZ - przedmiar robót, str. 2. Załącznik nr 7 do SIWZ - przedmiar robót, str. 3. Załącznik nr 1 do STWiORB - trwały zarząd, str. 1. Załącznik nr 1 do STWiORB - trwały zarząd, str. 2. Załącznik nr 2 do STWiORB - zgłoszenie robót. Załącznik nr 3 do STWiORB - rysunek poglądowy. Załącznik nr 4 do STWiORB - mapa poglądowa.